Calendari

Cal que presentin la sol.licitud de preinscripció les persones que volen cursar un cicle formatiu de formació professional de grau superior i que compleixen els requisits acadèmics que estableix la normativa corresponent, encara que cursin altres ensenyaments al mateix centre.

El procés de preinscripció és únic, però s’estableixen dos períodes d’admissió.

Només poden participar en el segon període d’admissió les persones que han presentat la sol.licitud de preinscripció, en el primer període, i no han obtingut una plaça ni per assignació ni per gestió de llista d’espera i que la qualificació que els consta en la llista ordenada és igual o superior a 5.

És molt important seguir les dates del calendari establert.

• Preinscripció: Del 26 de maig a l’1 de juny de 2023: presentació de sol·licituds. Es pot presentar la documentació fins al 2 de juny de 2023.
  • 26 de juny de 2023: Publicació de la llista de sol.licituds de preinscripció amb la puntuació provisional.
  • Del 26 de juny al 3 de juliol de 2023: presentació de reclamacions a la puntuació provisional (aquesta reclamació serà online).
  • 6 de juliol de 2023: publicació de la llista de sol.licituds amb la puntuació, un cop resoltes les reclamacions.
  • 6 de juliol de 2023: sorteig del número de desempat per resoldre les sol·licituds empatades en punts.
  • 10 de juliol de 2023: publicació de la llista ordenada.
  • 18 de juliol de 2023: publicació de la llista d’admesos i llista d’espera.
  • Període de matrícula ordinària: del 19 al 24 de juliol de 2023 amb cita prèvia al centre.

SEGON PERÍODE D’ADMISSIÓ

• Publicació provisional de centres i cicles formatius amb places vacants: 31 de juliol de 2023.
  • Publicació definitiva de centres i cicles formatius amb places vacants: 5 de setembre de 2023.
  • Presentació de sol.licituds per a la segona fase d’admissió de participants en el procés de preinscripció: 6 i 7 de setembre de 2023.
  • Publicació de la llista d’admesos al centre: 8 de setembre de 2023.

Procés de Preinscripció

Només es pot presentar una sol.licitud de preinscripció per persona. En la sol.licitud s’hi poden indicar peticions d’admissió en diversos centres, cicles i torns, sempre ordenades per ordre de preferència.

El codi d’Arrels II és 25004309, el necessiteu per indicar a quin centre us voleu preinscriure.

Hi ha dos tipus de sol·licitud:

• Electrònica: cal identificació digital (recomanada)
  • Suport informàtic: sense identificació digital però cal adjuntar la documentació.

Cal fer-ho a la pàgina web:

En aquesta pàgina trobareu tota la informació sobre criteris, calendari i la resta d’informació respecte el procés de preinscripció.

Passos a seguir:

1. Escollir els estudis als que us voleu preinscriure.
  2. Preparar el procés fent tot el que s’indica al quart apartat del punt 1.
  3. Fer la sol·licitud al primer apartat del punt 2.

Què necessito per fer la sol·licitud electrònica?

1. Certificat digital, com DNI electrònic, Cl@ve, idCat, etc.

Si no es disposa de cap certificat, us en podeu generar un de forma fàcil, l’idCat Mòbil. Us expliquem com: Accediu a l’adreça https://idcatmobil.seu.cat/ i trobareu les instruccions pas a pas de com fer-ho.

Per obtenir l’IdCAT mòbil, cal ser major de 16 anys i tenir preparat en el moment d’accedir a la web:

• DNI/NIE/Passaport/Doc identificador d’un país de la UE o targeta de residència comunitària
  • Adreça de correu electrònic
  • Un telèfon mòbil a efectes d’identificació i contacte
  • Targeta sanitària per la teva identificació

Per utilitzar l’idCAT Mòbil només cal introduir el número de document d’identitat i el número de telèfon mòbil en el web on calgui identificar-se electrònicament per fer un tràmit. Tot seguit es rep un missatge al telèfon, que conté una clau d’accés per introduir-la en el web. En aquest cas, al tràmit de sol·licitud de preinscripció.

1. Número RALC

Una vegada identificats, caldrà entrar el número d’identificació de l’alumne/a a RALC que us proporcionarà l’escola on està matriculat per poder recuperar les seves dades personals i acadèmiques, omplir les preferències i enviar la sol·licitud.

1. Per fer la preinscripció electrònica cal que accediu a la web

En la majoria de casos no caldrà fer res més ni adjuntar cap tipus de documentació, donat que s’haurà fet l’intercanvi de validació de les vostres dades amb totes les administracions implicades.

Què necessito per fer la sol·licitud en suport informàtic?

1. Ves a l'apartat Preinscripció del web del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i escull el formulari en format informàtic.
  2. Obre el formulari de preinscripció i omple totes les dades personals que se't demanin.
  3. Indica el codi dels cicles als quals voleu accedir.
  4. Indica el llistat ordenat de centres, cicles o torns als quals t'agradaria accedir ordenats per ordre de preferència.
  5. Especifica totes les circumstàncies especials que acreditin la teva sol·licitud (residència habitual, si té alguna necessitat educativa específica...).
  6. Adjunta tota la informació escanejada o fotografiada que es requereixi.
  7. Envia la sol·licitud de preinscripció.

Un cop enviada la sol·licitud de preinscripció rebràs un resguard per correu electrònic. No cal que presentis físicament la preinscripció al centre.

Recorda: Només es pot presentar una sol·licitud de preinscripció per alumne o alumna.

Per fer la preinscripció en suport informàtic cal que accediu a la web

Procés de Matrícula

Publicació de llistats