PRESENTACIÓ
A l’Educació Infantil de 2n cicle potenciem la creativitat i l’expressió dels infants, a partir del seu món emocional.
Les emocions i la seva gestió s’estableixen com a pilars fonamentals de la seva personalitat.
L’acció educativa també s’encamina cap a les relacions positives amb el grup d’iguals.
S’introdueixen activitats educatives que estimulen les bases cognitives de l’aprenentatge: memòria, traç, prelectura, preescriptura, lògica i raonament numèric…
La descoberta i el coneixement de l’entorn social i cultural més proper forma part dels seus aprenentatges col·lectius.
La dinàmica de rutines que configuren el dia a dia, que més endavant es convertiran en hàbits, els permetran aconseguir un coixí d’autonomia i de seguretat -imprescindibles per a l’evolució en el seu procés d’aprenentatge- i els facilitaran l’adquisició de nous aprenentatges fonamentals en l’àmbit de l’autonomia personal (menjar, ordre, higiene…) i la convivència.
Al llarg d’aquesta etapa aniran desenvolupant les capacitats a l’entorn dels eixos següents:
- Aprendre a ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma.
- A pensar i a comunicar.
- A descobrir i tenir iniciativa.
- A conviure i habitar el món.
És mitjançant aquestes capacitats que ens plantegem els següents objectius:
- El progressiu descobriment i creixement personal.
- La formació d’una autoimatge positiva.
- La possibilitat de relació amb els altres.
- L’observació i descoberta de l’entorn més proper.
- Iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.
- Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions.
- Mostrar iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana.
- L’adquisició de valors, hàbits i pautes de conducta que afavoreixin la seva autonomia personal i la seva integració a la societat.
La manera d’aconseguir-ho és a partir d’una metodologia diversa i variada: l’experimentació, l’observació, per mitjà de projectes, per tallers, per racons… on l’infant és el protagonista del seu propi aprenentatge acompanyat pels Educadors, en un entorn càlid, acollidor, familiar i segur que respecti el seu ritme evolutiu.
Les àrees de coneixement i experiència són:
- Descoberta d’un mateix i dels altres
- Descoberta de l’Entorn
- Comunicació i Llenguatges.
ORGANITZACIÓ
HORARI ESCOLAR:
- Matí de 9 a 1.
- Tarda de 3 a 5.
- Els/les nens/es d’Ed. Infantil es poden acompanyar i anar a buscar a la classe.
ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES (6a hora):
CURS |
ACTIVITAT |
P-3 |
EXPERIMENTEM |
LA MÀGIA DELS CONTES | |
MUSIQUEM | |
AMBIENTS | |
SOM UNS ARTISTES | |
P-4 / P-5 |
EXPERIMENTEM |
LA MÀGIA DELS CONTES | |
MUSIQUEM | |
AMBIENTS | |
SOM UNS ARTISTES |
Família i Escola: Som un equip!
Per nosaltres, la col·laboració Família-Escola és un dels punts més importants del Projecte Educatiu de l’Escola i és la clau de l’èxit educatiu dels nostres alumnes. Només a partir de la confiança mútua, la comunicació freqüent i la col·laboració podem treballar plegats, en equip, per aconseguir els objectius que ens proposem amb cadascun dels nens i nenes. És el que nosaltres resumim amb la frase:
JUNTS PER AJUDAR A CRÉIXER.
Comunicació Família – Escola
Les famílies són part activa i participativa en la vida de l’Escola: les seves opinions, suggeriments i propostes ens ajuden a construir escola.
Els pares participen, a títol individual i mitjançant l’AMPA i els pares delegats, en actes i celebracions escolars, xerrades i reunions trimestrals de pares, tallers amb els alumnes, comissions, projectes,…
MANTENIM UNA RELACIÓ DIRECTA I CONTINUADA AMB LES FAMÍLIES:
- Tracte proper.
- Entrevistes amb les famílies.
- Informes.
- Xerrades pedagògiques.
- Tallers per a pares.
- Tallers per a pares i fills.
Comunicació:
Ens comuniquem amb les famílies mitjançant tots els mitjans al nostre abast:
- Correu electrònic
- Agenda viatgera
- Fotografies i informacions a la plataforma educativa de l’Escola. CLICKEDU.
- Reculls i mostres de Treballs
SERVEIS
ADMINISTRACIÓ: De 9 a 2/4 de 2 i de 3 a 6. (excepte dimecres tarda) Tel. 973 48 03 92
MENJADOR: L’escola disposa de cuina pròpia.
L’horari del dinar és a 2/4 d’1h. Després de dinar fem la migdiada, tot respectant sempre l’estona de descans que necessita cada infant.
Juliol: Durant la jornada intensiva del mes de juliol no hi ha servei de menjador (si ens hem de quedar a l’escola, fins a les 3 h de la tarda, hem de dur el dinar de casa).
SERVEI DE CANGUR:
De 3/4 de 8 a 9 del matí.
D’ 1 a 1/4 de 2 del migdia.
De 6 a 7 de la tarda.
ORIENTACIÓ PSICOPEDAGÒGICA i ATENCIÓ A LA DIVERSITAT:
Psicopedagoga: Marta Coll Baranera
Atenció a l’alumnat i a les famílies
Portar a terme l’atenció individualitzada dels alumnes amb necessitats educatives especials i alumnes que, per situacions personals o socials, requereixen una atenció específica.
Assessorant i orientant les famílies respecte als suports, estratègies o recursos adequats per a cada infant, durant tota la seva escolarització, des de la Llar d’infants fins a l’Escola de secundària.
Suport tècnic al professorat:
a) Valoració i diagnosi de necessitats educatives de l’alumnat en l’àmbit acadèmic i escolar i concreció de propostes d’intervenció educativa.
b) Col·laboració en la planificació d’estratègies organitzatives i didàctiques per a l’atenció a necessitats educatives de l’alumnat.
c) Participació en l’elaboració i el seguiment de Plans i d’adaptacions curriculars individualitzats.
d) Aportació de materials específics i adaptats que facilitin la participació de l’alumnat amb dificultats específiques en les activitats ordinàries.
e) Participació en la comissió d’atenció a la diversitat a fi de col·laborar en la planificació i el seguiment de mesures d’atenció a les necessitats educatives de l’alumnat del centre.
DISSABTES EN FAMÍLIA:
Espai on convidem a les famílies a participar de diferents activitats, xerrades, tallers, patis oberts…
Últim dissabte de cada mes a partir del mes d’octubre.
SECRETARIA
- Matí: De 9 a 1
- Tarda: de 3 a 5
PORTERIA
- Tarda: de 5 a 1/4 de 7.
ADMINISTRACIÓ
Arrels I, dijous de 9 a 10.
Arrels II, de 9 a 2/4 de 2 i de 3 a 6 (excepte dimecres tarda). Tel. 973 48 03 92
MENJADOR
L’escola disposa de cuina pròpia.
HORARI DE MENJADOR:
- Educació infantil: 3/4 d’1
- Primària: a l’1 del migdia
CANGURATGE (a demanda)
- Matí: de 7:55h a 8:55h.
- Migdia d’1/4 de 2 a les 2h i de 3/4 de 3 a les 3h
- Tarda: de les 5 a ¼ de 7h i d’1/4 de 7 a les 7h
BIBLIOTECA
Es realitzen activitats setmanals dins l’horari escolar amb tots els alumnes.
S’incentiva l’ús d’aquest espai oferint un servei de préstec gratuït. Aquest préstec es fa dilluns i dimarts de 17:00 a 17:30 i dimecres, dijous i divendres a l’hora del pati.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Cada dia de 5h a ¼ de 7.
Totes s’imparteixen en anglès.
DILLUNS | DIMARTS | DIMECRES | DIJOUS | DIVENDRES | |
PETITS | Musicals |
||||
GRANS | Let’s play | Tennis Taula |
SETMANES INTENSIVES EN ANGLÈS (Pasqua i juny).
ORIENTACIÓ PSICOPEDAGÒGICA i ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Psicopedagoga: Marta Coll Baranera.
Atenció a l’alumnat i a les famílies.
Es duu a terme l’atenció individualitzada dels alumnes amb necessitats educatives especials i alumnes que, per situacions personals o socials, requereixen una atenció específica.
S’assessora i orienta les famílies respecte als suports, estratègies o recursos adequats per a cada infant, durant tota la seva escolarització, des de la Llar d’infants fins a l’Escola de secundària.
SUPORT TÈCNIC AL PROFESSORAT
Valoració i diagnosi de necessitats educatives de l’alumnat en l’àmbit acadèmic i escolar i concreció de propostes d’intervenció educativa.
Col·laboració en la planificació d’estratègies organitzatives i didàctiques per a l’atenció a necessitats educatives de l’alumnat.
Participació en l’elaboració i el seguiment de Plans i d’adaptacions curriculars individualitzats.
Aportació de materials específics i adaptats que facilitin la participació de l’alumnat amb dificultats específiques en les activitats ordinàries.
Participació en la comissió d’atenció a la diversitat a fi de col·laborar en la planificació i el seguiment de mesures d’atenció a les necessitats educatives de l’alumnat del centre.
USEE pròpia (Unitat de Suport a l’Educació Especial)
Especialista: Clara Tordesillas i Nadine Castillo.
Recurs organitzatiu que dóna atenció individual o en petit grup a aquells alumnes que per les seves característiques requereixen d’una atenció més propera i un seguiment més acurat per part d’especialistes.
PISCINA
L’escola ofereix la possibilitat d’anar a la piscina 1 hora setmanal dins l’horari escolar com a activitat de l’àrea d’educació física.
CLICKEDU
Plataforma educativa com a eina de treball i comunicació amb les famílies.