A l’ Escola Arrels s’ imparteixen les modalitats de Batxillerat Humanístic-Social i Científic-Tecnològic.
El Batxillerat a l’Escola Arrels en 5 punts:
1. Acció tutorial
A la nostra escola es dóna un paper molt important a la figura del tutor com a responsable del seguiment de l’alumnat i que vetlla el procés educatiu dels nois i noies. Els alumnes i les famílies troben en la figura del tutor un referent proper que informa i els orienta en l’evolució acadèmica i personal de l’alumnat.
Contacte Tutors:
- 1r Batxillerat: Olga Cortés (olga.cortes@
escolaarrels.com) - 2n Batxillerat: Mireia Massana (mireia.massana@escolaarrels.com)
Dins l’horari escolar hi ha assignada una hora de tutoria on es tracten temes d’organització del curs i d’orientació acadèmica. D’altra banda, el tutor realitza tutories individuals al llarg del curs en les quals atén els alumnes de forma personal, tot buscant estratègies comunes de superació personal i orientació. Des de les famílies es valora molt positivament el seguiment exhaustiu que realitzen els tutors al llarg del curs, ja que entenem que l’èxit de l’alumnat de la nostra escola és fruit de la implicació i comunicació de tots els membres que formen l’educació de l’alumne: família, professorat i alumnat.
2. Contacte constant escola-família
La família és un suport i un pilar fonamental en l’èxit de l’alumnat. Des de l’escola afavorim aquesta comunicació constant entre família-alumnat i escola. És per això que el cos docent es reuneix a mig trimestre per fer avaluacions de seguiment i poder traslladar informació acurada i exhaustiva de l’evolució
acadèmica i personal de l’alumnat a les seves famílies. D’altra banda, es fan reunions trimestralment amb les famílies per abordar els temes acadèmics i personals.
L’escola utilitza de forma habitual la plataforma clickedu per informar d’aspectes organitzatius així com de d’altres temes com qualificacions de les matèries o bé assistència al centre.
3. Bon ambient entre l’alumnat
El bon ambient entre l’alumnat facilita un bon clima de treball i motivació per a l’assoliment del curs.
4. Professorat estable, proper i compromès
El centre vetlla per un bon assoliment dels continguts impartits a l’escola. Dins l’organització del curs, hi ha una setmana dedicada a preparar les matèries de forma individual i personalitzada amb el professorat de l’assignatura per tal de poder superar o millorar les qualificacions globals de les matèries (Curset de recuperació).
D’altra banda, a final de curs de 2n de Batxillerat es dediquen dues setmanes a preparar i consolidar elscontinguts examinables de les Proves d’accés a la universitat (PAU).
L’actitud compromesa i propera del nostre professorat es veu reflectida en els bons resultats acadèmics i les valoracions positives de l’alumnat a les enquestes de satisfacció de final de curs.
5. Formació acadèmica de qualitat
Resultats acadèmics Juny 23-24
% alumnes aprovats / matriculats |
Arrels |
1r BAT | 86.2% |
2n BAT | 100% |
Alumnes presentats PAU | 97% |
% alumnes aprovats PAU | Arrels | Catalunya |
Juny 2024 | 100% | 97,71% |
Notes curs 2023-24 | Arrels | Catalunya |
Nota mitjana PAU | 7,266 | 6,759 |
Nota mitjana accés universitat | 7,715 | 7,291 |
Nota mitjana de les matèries |
Arrels | Catalunya |
Llengua catalana | 7,466 | 6,620 |
Llengua castellana | 7,052 | 6,940 |
Anglès | 6,845 | 7,07 |
Història | 7,472 | 7,230 |
Matemàtiques | 6,450 | 4,870 |
Maccss | 7,194 | 6,510 |
Física | 5,8 | 5,970 |
Química | 8,150 | 6,85 |
Funcionament de l’empresa | 7,1 | 6,82 |
Biologia | 6,357 | 6,31 |
Dibuix Tècnic | ||
Llatí | 10 | 6,71 |
Literatura | 6,250 | 6,220 |
Filosofia | 8,682 | 6,970 |
Geografia | 7,125 | 6,29 |
Projecte in & out
Per potenciar l’habilitat comunicativa en llengua estrangera i aconseguir joves emprenedors es fan les següents activitats:
- Estades a l’estranger acompanyats de professorat del centre
- Auxiliar de conversa nadiu
- Batxillerat dual americà
- Preparació per a les proves oficials de Cambridge: KET, FIRST, ADVANCED
- Setmana de la llengua anglesa
Distincions PAU
Des de l’any 2001, el Consell Interuniversitari de Catalunya atorga anualment les distincions PAU per reconèixer públicament l’esforç dels/de les estudiants, així com la seva bona preparació en la realització de les proves d’accés a la universitat (PAU). Es concedeix la Distinció PAU a l’alumnat de Catalunya que en la convocatòria ordinària de juny ha obtingut una qualificació igual o superior a 9 punts, en la fase general de les proves d’accés a la universitat. L’Escola Arrels ha obtingut distincions específiques per a les PAU en els cursos 2016, 2017, 2019, 2021, 2022, 2023 (2 estudiants), 2024 (5 estudiants):
PAU 2024: 5 premiats
Premis extraordinaris Batxillerat
Premis Treballs de recerca
1r BATXILLERAT
- Llengua catalana
- Llengua castellana
- Anglès
- Filosofia
- Educació física
- Tutoria
- Creure i viure (complementària)
- Habilitats lingüístiques (complementària)
2n BATXILLERAT
- Llengua catalana
- Llengua castellana
- Anglès
- Història de la filosofia
- Història
- Tutoria
- Ampliació de llengua catalana (complementària)
- Ampliació de llengua castellana (complementària)
Les matèries de modalitat són les següents:
Ciències i Tecnologia
- Matemàtiques I i II
- Química I i II
- Biologia I i II o Dibuix tècnic I i II
Humanitats i Ciències Socials
- Matemàtiques CCSS I i II o Llengua i cultura llatines I i II
- Història del món contemporani (1BAT)
- Economia I i II
- Literatura castellana o catalana (2BAT)
- Geografia (2BAT)
Les matèries optatives són les següents:
Ciències i Tecnologia
- Física I (modalitat)
- Reptes científics (Biologia i Geologia)
- Reptes científics (Física i Química)
- Matemàtica aplicada
Humanitats i Ciències Socials
- Literatura Universal (modalitat)
- Problemàtica social
- Ciutadania, Política i Dret
- Matemàtica aplicada
L’horari escolar és de 8h a 15h de dilluns a dijous i de 8.25h a 15h els divendres.
Al llarg del curs escolar es realitzen sessions d’avaluació al final de cada trimestre per valorar l’assoliment dels continguts de les matèries.
Per garantir el procés d’assoliment i l’evolució satisfactòria de l’alumnat, es fan també sessions d’avaluació de seguiment en el curs de cada trimestre. D’aquesta manera es pot valorar d’una forma més individualitzada i acurada l’evolució de l’alumnat. El tutor està en contacte continu amb el professorat i amb les famílies.
El professorat de la nostra escola es caracteritza per ser un professorat estable que promou les capacitats pròpies de cada alumne i que té un tracte proper i mostra una gran disponibilitat per tal de garantir l’assoliment dels continguts del curs.