Obtenció del número identificatiu de l’alumne. RALC

En emplenar la sol·licitud amb suport informàtic trobareu un espai que cal omplir amb l'identificador de l'alumne o alumna (número RALC).  Els nens que es preinscriuen a P3 o que són nous en el sistema educatiu de Catalunya encara no en tenen; per als alumnes matriculats des del curs 2015-2016 en centres educatius de qualsevol titularitat és una dada obligatòria. Aquest número identificatiu el podeu trobar:

• Si sou alumne/a d’Arrels al Clickedu del pare o la mare:  La meva fitxa/ dades personals/ Alumne /Número RALC

Si no sou alumnes d’Arrels:

• A l’escola on esteu matriculats a l’actualitat us l’han de  facilitar.
  • A la web del departament d’Educació hi ha un enllaç per consultar el RALC.

És necessari disposar de l’IdCAT mòbil (signatura digital). El podeu obtenir en aquest web.  Necessiteu DNI, targeta sanitària i mòbil per rebre la contrasenya. Quan sou a la web entreu a la icona vermella a dalt a la dreta que posa “La meva Carpeta”, després accediu a la icona “Accés a la meva carpeta”, poseu el vostre NIF i número de mòbil i pulseu “Dona’m d’alta”.

Quan ja tingueu l’IdCAT mòbil accediu a la web del Departament per obtenir el RALC

Ves al final i entra a la icona “Comença”, al final de la pàgina hi diu “per internet” i ves a la icona “Ves-hi”. A la pestanya “Accés amb IDCat Mòbil”  ves a la icona “Accedeix”, et demana NIF i número de mòbil i la icona “Utilitza el meu IdCAt mòbil” i t’arribarà una contrasenya al mòbil amb la que podràs accedir a l’aplicatiu del departament. Selecciona “Consulta l’identificador RALC dels meus fills o d’alumnes dels que sóc tutor”. Et demana la data de naixement del teu fill/a  i accedeix a la iconna “Consulta l’identificador del RALC”.  Apareix el nom i cognoms del fill/a i a l’esquerra hi ha un número bastant llarg que és el número RALC que necessites per fer la preinscripció.