Les noves Tecnologies de la informació i la comunicació han canviat, a partir de les darreres dècades del segle XX, la manera com cerquem informació, treballem, ens comuniquem, ens relacionem i com gaudim de l’oci. Per aquest motiu, des de l’Escola Arrels, intentem mantenir-nos al dia pel que fa a la utilització de les TIC com a recurs docent i com a mètode d’aprenentatge.

Indiquem, a continuació, algunes de les accions realitzades en aquest sentit:

Ús de llibres en format digital

ja fa força cursos que utilizem recursos digitals com a material docent. La primera editorial amb la qual vàrem treballar fou la Plataforma Eleven. Actualment utilitzem els llibres digitals de Santillana en el marc de la plataforma de gestió acadèmica ClickEdu.

Pla EduCat 1×1

Durant el curs 2010/11 el Departament d’Ensenyament va posar en marxa el pla eduCAT1x1 on cada alumne de l’escola utilitzaria un ordinador personal com a recurs docent. A l’Escola hi vàrem participar des del primer any.

Ús de Google Apps for Education

Utilitzem tecnologia Google per al correu electrònic (Gmail ): “A suite of free productivity tools for classroom collaboration.

Entorns virtuals d’aprenentatge

Des del curs 2008/2009 a l’escola utilizem entorns Moodle com a entorns virtuals d’aprenentatge.

Xarxes

Tota la xarxa informàtica és mantinguda i gestionada pel personal docent de l’Escola. Utilitzem tecnologia de l’empresa Cisco per a tots els elements de xarxa, Unifi com a punts d’accés inalàmbrics. Disposem de 5 VDSL’s per a la connexió a Internet, SonicWall com a balancejador de càrrega del tràfic i una màquina amb la distribució GNU/Linux IpCop com a tallafocs i filtre de continguts.

Servidors propis

A l’Escola mantenim dos servidors propis, amb sistema operatiu Microsoft Windows Server, que ens ofereixen serveis d’accés remot, d’impressió, de servidor web, entre d’altres.

Altres:

• Participació en el concurs de programació HP CodeWars: una competició de programació per alumnes de postobligatoris, que es realitza simultàniament en diferents seus mundials.
  • Participació en el projecte SonCube: un experiment a la frontera de l’espai (curs 2012/2013).
  • Participació en el concurs des les olimpíades de formació professional CatSkills en la matèria de xarxes informàtiques (curs 2015/16).
  • Presentació de projectes en la SolsTAC.
  • A 3r d’ESO es treballa amb l’entrorn  Mobile History Map: El Mobile History Map permet als alumnes crear i desenvolupar projectes col·lectius mitjançant l’ús de la tecnologia mòbil. Els estudiants són desenvolupadors actius en la creació d’itineraris i punts d’interès propers als seus centres educatius per mitjà de la geolocalizació

Alumnes apuntats
Professors
Exàmens presentats
Títols entregats

L'equip d'Aprenentatge i Tecnologia

JordiSegura

Jordi Segura

Programació, Sistemes Operatius, CMS i Tecnologia
josep-garriga

Josep Garriga

Xarxes, seguretat, bases de dades
gerardfarras

Gerard Farràs

Cap d'estudis dels cicles formatius. Seguretat, Serveis de xarxa, Sistemes operatius.
Aneu a la barra d'eines
Bitnami