• Escola
    • Llar d’infants
    • Infantil i primària
    • Secundària obligatòria
    • Cicles formatius i batxillerat
    • Documentació de centre
      • Indicacions Alumnes curs 2020-21
        • Per l’alumnat d’ESO
        • Per l’alumnat de CF
        • Per l’alumnat de Batxillerat
      • PLA D’ORGANITZACIÓ LLAR D’INFANTS – CURS 20-21
      • PLA D’ORGANITZACIÓ PRIMÀRIA – CURS 20-21
      • PLA D’ORGANITZACIÓ SECUNDÀRIA – CURS 20-21
      • Projecte Educatiu
      • Projecte Lingüístic
      • NOFC
  • Projectes
    • In&Out
    • A3
    • Revista RESSÒ
    • Emociona’t i Creix
    • Programa SI
    • Creixent amb tu
    • Emprenedoria
    • Aprenentatge i Tecnologia
    • Som solidaris
  • Actualitat
  • Esdeveniments
  • Plataformes
    • Clickedu
    • Moodle
  • Contacte
Escola ArrelsEscola Arrels
  • Escola
    • Llar d’infants
    • Infantil i primària
    • Secundària obligatòria
    • Cicles formatius i batxillerat
    • Documentació de centre
      • Indicacions Alumnes curs 2020-21
        • Per l’alumnat d’ESO
        • Per l’alumnat de CF
        • Per l’alumnat de Batxillerat
      • PLA D’ORGANITZACIÓ LLAR D’INFANTS – CURS 20-21
      • PLA D’ORGANITZACIÓ PRIMÀRIA – CURS 20-21
      • PLA D’ORGANITZACIÓ SECUNDÀRIA – CURS 20-21
      • Projecte Educatiu
      • Projecte Lingüístic
      • NOFC
  • Projectes
    • In&Out
    • A3
    • Revista RESSÒ
    • Emociona’t i Creix
    • Programa SI
    • Creixent amb tu
    • Emprenedoria
    • Aprenentatge i Tecnologia
    • Som solidaris
  • Actualitat
  • Esdeveniments
  • Plataformes
    • Clickedu
    • Moodle
  • Contacte

Batxillerat

  • Home
  • Blog
  • Batxillerat
  • 17+1: En quina societat vivim?

17+1: En quina societat vivim?

  • Posted by _
  • Date 13/10/2020

Amb quins ulls es mira la societat una jove a les portes de la majoria d’edat? La Maria Moreno, estudiant de 2n de batxillerat de l’Escola Arrels, va expressar en una exposició de 18 fotografies artístiques els principals valors i contravalors de la societat actual des de la seva visió. Les fotografies anaven acompanyades de petites reflexions filo-sociològiques que convidaven al públic a reflexionar sobre la societat en què vivim.

Pel que fa al procés de creació, la Maria ens explica que no va tenir un inici determinat, sinó que eren reflexions i pensaments seus que portava dins des de feia molt temps. Per tant, el que ha fet ha estat transmetre’ls a través de la paraula i retratar-los en fotografies. Segons la Maria, «17+1 són els ulls sincers de l’adolescent perdut que demostra que és més que això».

Durant la setmana de la Festa Major, un total de 327 persones van passar per la biblioteca Carles Morató a veure l’exposició, que va rebre un gran suport per part del públic de totes les edats. En els comentaris recollits durant aquells dies, el públic expressava que, mitjançant fotografies inquietants i textos que fan replantejar-te les coses, 17+1 aconsegueix trencar els prejudicis de l’adolescent ignorant i expressa moltes coses que ningú no diu.

Actualment, l’exposició es troba a Arrels II per convidar a la reflexió a tot l’alumnat de secundària. De fet, aquestes setmanes joves d’ESO i batxillerat ja hi han passat i el projecte de la Maria s’està convertint en una oportunitat de treball transversal entre diverses àrees i cursos.

A 3r d’ESO, per exemple, l’exposició s’està treballant des de l’àrea de visual i plàstica per introduir el tema de la fotografia a partir d’un anàlisi visual de la imatge: la intenció de la fotògrafa, la composició, l’enquadrament, la tècnica, l’enfocament, la distribució de pesos… A continuació, des de religió i l’optativa d’art, tractaran el fons, és a dir, la reflexió sobre el valor o contravalor que cada imatge ens vol transmetre com ara la llibertat, el conformisme, les aparences, la desorientació, l’amor, el materialisme, la rebeldia…

En canvi, A 1r d’ESO han aprofitat algunes sessions de tutoria per visitar-la, reflexionar al voltant dels valors que evoquen les imatges i els textos, i donar la visió que tenen els més joves de l’escola.

Finalment, una de les darreres parts del treball de recerca de la Maria serà analitzar les diverses perspectives de tots els joves que han volgut dir la seva després de visitar 17+1. Mitjançant un qüestionari, la Maria convida a tothom a expressar-se sense tabús, a obrir-se, a sentir-se lliures per dir el que vulguin i els encoratja a confiar en ells mateixos i no tenir por de ser qui són.

Tag:activitats transversals, art, batxillerat, creativitat, eso, filosofia, fotografia, secundària, treballs de recerca, visual i plàstica

  • Share:
author avatar
_

Previous post

Comença un curs diferent a l’Escola Arrels
13/10/2020

Next post

Apprenons le français à l’école
29/10/2020

You may also like

20210105_treballs1_opt
L’alumnat de batxillerat presenta el treball de recerca
3 January, 2021
20201222_estrelles2_opt
“Estrelles centenàries” a les aules de 3r d’ESO
22 December, 2020
Mascaretes solidàries
Arrela’t a la Marató
15 December, 2020

Cerca

Categories

  • Activitats
  • Arrels
  • Batxillerat
  • Cicles formatius i batxillerat
  • Comerç
  • Conducció
  • Infantil 2n Cicle
  • Infantil i primària
  • Llar d'infants
  • Manteniment
  • Notícies
  • Primària
  • Projectes
  • Secundària obligatòria
  • Sistemes
  • Uncategorized

Education WordPress Theme by ThimPress. Powered by WordPress.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que n’accepta el seu ús.Accepto